طرح کسب و کار

«طرح» و «استراتژی» کسب و کار

طرح کسب و کارمدیریت راهبری یک کسب و کار کوچک شامل انجام چندین فعالیت به منظور مدیریت اقتصادی منابع است. صاحبان کسب و کار، اغلب زمان زیادی را صرف برنامه‌ریزی اجرایی و توسعه‌ی استراتژی کسب و کار میکنند. آنچه واضح است این است که نوع کسب و کار کوچک و زمینه فعالیت آن، فرآیند طراحی استراتژی کسب و کار را تعیین می‌کند. هر کدام از این موارد نقش مهمی را در کسب و کار‌های کوچک ایفا می‌کنند. صاحبان کسب و کار باید به دقت طرح کسب و کار و استراتژی کسب و کار خود را تدوین  کنند تا در محیط رقابتی دوام بیاورند.

طرح کسب و کار – طرح تجاری (Business Plan)

صاحبان کسب وکار باید قبل از شروع، یک طرح کسب و کار بنویسند. این طرح چشم‌اندازی از ایده‌ی صاحب کسب و کار، نیاز‌های مالی برای راه اندازی و شروع کسب و کار، فروش و سود دهی پیش‌بینی شده و تحلیل بازار هدف یا مکان‌های جغرافیایی و گروه‌های مردمی مناسب برای خرید محصول می باشد. این اطلاعات به بانک‌ها یا سرمایه گذاران در هنگام تصمیم گیری برای همکاری و سرمایه گذاری در کسب و کار شما کمک می‌کنند.همچنین مانند نقشه‌ی راه در تمام طول مسیر مدیریت کسب و کار، همراهتان خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر درباره طرح کسب و کار و خدمات ما کلیک کنید.

طرح کسب و کاراستراتژی کسب و کار

استراتژی‌های کسب‏‌وکار راهنمای بلند مدت برای رسیدن به اهداف کسب و کار هستند. استراتژی ها می‌توانند برای دپارتمان‌ها یا بخش‌های مختلف کسب و کار مانند راهنما عمل کنند. گاهی اوقات صاحبان کسب و کار استراتژی عمومی را در طرح تجاری می‌آورند. با رشد و گسترش کسب و کار، استراتژی‌های فرعی نیز تدوین می‌شوند. استراتژی کسب و کار معمولا به برنامه ریزی نیاز دارند با این حال برنامه ریزی برای استراتژی با برنامه ریزی برای طرح کسب و کار متفاوت است.

برنامه ریزی برای کسب و کار، با عنوان برنامه ریزی استراتژیک نیز در محیط کسب و کار شناخته می‌شود. برنامه ریزی استراتژیک شامل ماموریت و اهداف کسب و کار، تحلیل اقتصادی، تدوین و پیاده سازی استراتژی‌های مختلف در بخش‌های مختلف و فرایند ارزیابی است.

طرح کسب و کارصاحبان کسب و کار از هر مرحله، برای دریافت اطلاعاتی جهت تدوین استراتژی عمومی استفاده می‌کنند. استراتژی‌ها می‌توانند شامل اقداماتی برای کاهش هزینه‌های تولید، خرید تجهیزات جدید و به دست آوردن سهم بزرگتری از بازار با فروش محصولات مصرفی در بازارهای اقتصادی باشند. در واقع استراتژی راهی برای رسیدن به اهداف مشخص شده در طرح کسب و کار را نشان می‌دهد.

صاحبان کسب و کار می‌توانند ایده‌های استراتژیک خود را در طرح کسب و کار اولیه بنویسند. طرح کسب و کار یک دیدگاه کلی از اهداف و فعالیت‌های شما به سرمایه گذاران بالقوه می‌دهد. بانک‌ها، سرمایه گذاران یا موسسات مالی به کارآفرینانی که چشم‌اندازی دقیق از استراتژی و نحوه رسیدن به اهداف خود ارائه کرده باشند، راحت تر اعتماد خواهند کرد و با اشتیاق و اعتماد بیشتری در کسب و کارشان سرمایه گذاری می‌کنند. همچنین به صاحبانشان نشان خواهد داد که چه مواردی برای اداره کسب و کار ضرورت دارد.

برای مشاهده خدمات تدوین استراتژی کسب و کار کلیک کنید.

در نهایت شما برای شروع کسب و کارتان به هر دو نیاز دارید. فراموش نکنید و همواره به یاد داشته باشید که مشخص کردن اهداف بلند مدت در طرح کسب و کار بدون داشتن استراتژی فایده ای ندارد و بدون داشتن طرح تجاری، تدوین استراتژی ناممکن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *