توسعه وب‌سایت و کسب‌وکار

ده روش توسعه وب‌سایت برای کمک به رشد کسب‌وکار شما

کسب‌وکار شما در هر اندازه ای که باشد، وب‌سایت ابزاری ضروری برای رشد آن است. بااین‌حال، فقط داشتن یک سایت زیبا کافی نیست بلکه باید همواره مشتری‌های تازه‌ای را جذب کند و کسب‌وکار شما را پیش ببرد. گرگ پولسون نحوه ایجاد یک وب‌سایت حرفه‌ای را در ده مرحله ساده توضیح می‌دهد.

تنها تعداد محدودی از کسب‌وکارها بودجه کافی برای هزینه بر روی وب‌سایت خود دارند، اما خبر خوب این است که با تمرکز بر روی برخی اصول کلیدی در هنگام توسعه و مدیریت وب‌سایت، می‌توان بازدهی سالمی مناسبی از سرمایه‌گذاری خود باشید.

 رشد کسب‌وکار

ده گام برای اطمینان از بازدهی وب‌سایت برای کسب‌وکار شما:

۱. کسب‌وکار محور باشید:

 به یاد داشته باشید که وب‌سایت شما ابزاری برای کسب‌وکار است و اگرچه طراحی درست و اصولی وب‌سایت اهمیت دارد ولی مرتبط بودن با کسب‌وکار هم حائز اهمیت است. مشتریان فعلی و آینده همواره از طریق وب‌سایت با یک شرکت ارتباط برقرار می‌کنند، بنابراین آن را به‌عنوان ویترین خود در نظر بگیرید. تداوم برندسازی و تعریف هویت آن با وب سایت شما شروع می‌شود و سپس از طریق بازاریابی، تحریر، بروشور و سایر فعالیت‌ها ادامه می‌یابد.

۲. بررسی و انعکاس:

 ممکن است از وب‌سایت خود کاملاً راضی باشید، اما مانند هر کاری، بررسی مداوم آن ضروری است و باید مطمئن شوید که هنوز نیازهای شما و مشتریانتان را برآورده می‌کند. دانستن پاسخ این سوالات در بررسی وب‌سایت اهمیت دارد؛

آیا مشتریان از وب‌سایت راضی هستند؟

آیا همچنان به بازار هدف شما می‌پردازد؟ 

آیا طراحی، محتوا و گرافیک همچنان هماهنگ هستند؟

 آیا دقیقاً کسب‌وکار شما را نمایش می‌دهد؟ 

بعد از بررسی پرسش‌های فوق، اگر چند سال از راه‌اندازی سایت شما گذشته است تمرکز بر روی هدف آن دشوار است، بنابراین گرفتن نظر و مشاوره از یک منبع خارجی که دیدگاه تازه‌ای را ارائه دهد، می‌تواند مفید باشد.

۳. تمایز از طریق طراحی:

 افراد دارای دامنه توجه کوتاهی هستند و به‌سرعت سایت‌هایی که توجه آن‌ها را جلب نمی‌کند را ترک می‌کنند، اینجاست که طراحی برتر تعیین‌کننده است. به لطف پهنای باند سریع‌تر و بهبود نرم‌افزار، طراحی وب‌سایت به‌شدت تکامل‌یافته است. اکنون گرافیک‌ها و تصاویر می‌توانند بزرگ‌تر و بهتر باشند که بخش کلیدی ایجاد و تقویت برند و هویت شما هستند و نقاط قوت یک سایت محسوب می‌شوند. طراحی برتر راه دیگری است که می‌توانید سایت خود را از رقبا متمایز کنید، بنابراین مطمئن شوید که سایت شما جذاب و حرفه‌ای و همچنین کاربردی است. در نهایت، این به افزایش بازدیدکنندگان، نرخ بازدید از صفحه و رشد کسب‌وکار های تازه کمک می کند.

۴. کار در حال پیشرفت:

یک وب‌سایت باید به طور مداوم درحال‌توسعه و پیشرفت باشد. متاسفانه بسیاری از مردم تمایل دارند که وب‌سایت خود را به‌عنوان یک پروژه تمام شده تصور کنند، مانند ارسال یک بروشور به چاپگر، و از این فرصت که یک وب‌سایت همواره باید با افزودن و تغییر محتوا به‌روزرسانی شود، غافل می‌شوند. این کار را می‌توان با وبلاگ‌نویسی، افزودن بخش‌های خبری و لینک‌سازی از سایت خود انجام داد. این امر برای کسب‌وکار شما بسیار مهم است زیرا مشتریان، بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو توسط سایت‌های فعال جذب می‌شوند. برای مثال، اگر گوگل ببیند که محتوا در حال به‌روزرسانی است، بیشتر از یک سایت بازدید می‌کند و به اصلاح فهرست‌ها می‌پردازد که احتمالاً رتبه‌بندی گوگل و صفحات را بهبود می‌بخشد. بااین‌حال، مهارت خاصی برای نوشتن محتوای مرتبط وجود دارد که دارای محبوب‌ترین عبارات کلیدی در گوگل باشد. اینها ممکن است به محصولات یا خدمات خاص، مناطق جغرافیایی یا نیازهای خاص مشتریان اشاره داشته باشد.

۵. رسیدن به رتبه نخست:

وقتی مردم به دنبال محصولات یا خدمات آنلاین می‌گردند، احتمال اینکه از موتور جستجو استفاده کنند بسیار است، بنابراین انتخاب سایت شما توسط آنها مهم است. کسب‌وکارهای کوچک‌تر ممکن است فکر کنند که فقط شرکت‌های بزرگ می‌توانند به صفحه اول جستجوی گوگل دست یابند، اما در واقع هر کسب‌وکاری می‌تواند رتبه بالایی داشته باشد درصورتی‌که از تکنیک‌های مناسب استفاده کند و آماده باشد که زمان و تلاش لازم را برای رسیدن و ماندن در آن جایگاه صرف کند. بااین‌حال، دلیل پیچیده شدن این فرایند تغییر مداوم موتورهای جستجو است و مطلب ذکر شده به این معنی است که کار سئو باید ادامه‌دار باشد. همچنین به بهینه‌سازی خارجی هم نیاز است که شامل لینک‌دهی به سایت‌های دیگر، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و ایجاد وبلاگ برای افزایش تأثیر آنلاین سایت شماست.

کسب‌وکار۶. اولویت‌بندی درست:

 داشتن استراتژی و روش روشن و اصولی برای جذب مشتری در بلوغ کسب‌وکار امری ضروری است و بازاریابی برای وب‌سایت هم یکی از استراتژی‌های موثر رشد کسب‌وکار است. برای رشد وب‌سایت اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را تعیین کنید، اما توجه داشته باشید که طراح وب شما ممکن است بهترین کسی نباشد که به شما در دستیابی به این اهداف کمک کند. طراحان اغلب فاقد تجربه در زمینه سئو هستند، به این معنی که هرگونه بهینه‌سازی عنوان و متاتگ‌ها در سطح پایه خواهد بود و بعید است وب‌سایت شما ترافیکی را که یک استراتژی بازاریابی فعال نیاز دارد و به‌وسیله متخصص سئو می‌توان به آن دست‌یافت را داشته باشد.

۷. ارزش بازاریابی آنلاین:

 اینترنت اساساً مبتنی بر نیاز و تقاضا است، سئو و سایر اشکال بازاریابی وب مانند”Google Adwords” هدفمندتر از تبلیغات آفلاین است. یعنی افرادی که در جستجوی محصول یا خدمات شما فعال هستند به سمت سایت شما هدایت می‌شوند. برای مثال شما در اینترنت بیشتر از تبلیغ در مجلات، مخاطب دریافت خواهید کرد.

۸. روش‌های نوین بازاریابی:

 علاوه بر این، شرکت‌ها با استراتژی‌های جدیدی برای بازاریابی اینترنتی از جمله شبکه‌های اجتماعی، یوتیوب و پرداخت به‌ازای کلیک مواجه هستند که ممکن است با برخی از آنها راحت و آشنا نباشند. درحالی‌که انجام همه روش‌ها عالی است، محدودیت‌های مالی و زمانی باعث می‌شوند که شما مجبور شوید رسانه‌ها و تاکتیک‌هایی را انتخاب کنید که برای کسب‌وکار شما بهترین اثر را بگذارند.

۹.طراحی واکنش‌گرا داشته باشید:

محبوبیت تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند به‌عنوان راهی برای دسترسی به اینترنت افزایش‌یافته است و افزایش آن در آینده نیز قابل‌پیش‌بینی است؛ بنابراین ضروری است که این موضوع را هنگام راه‌اندازی یا بررسی یک سایت در نظر داشته باشید. داشتن یک سایت سازگار با موبایل به طور فزاینده‌ای مهم است و (تا زمانی که نکات ۱-۸ را دنبال کنید) سایتی که به‌راحتی برای کاربران تلفن همراه قابل‌دسترسی باشد به‌احتمال زیاد فروش شما را افزایش می‌دهد و وجه کسب‌وکار شما را بالا می‌برد. این به‌خودی‌خود یک موضوع کاملاً مفصل است، اما به طور خلاصه، یک سایت مخصوص موبایل باید حول وب‌سایت موجود ساخته شود که هویت برند را در بر بگیرد. از دید کاربر، باید عناصر کلیدی سایت اصلی شما را به تصویر بکشد، قابلیت جهت و کلیکی را ارائه کند که به کاربر اجازه می‌دهد به سویه‌هایی که علاقه دارد دسترسی پیدا کند.

۱۰. تشویق مشتریان برای اقدام:

 شما بخش سخت‌کار را انجام داده‌اید، و یک وب‌سایت جذاب و کاربردی ایجاد کرده‌اید که می‌تواند به‌راحتی پیدا شود و از رقبا متمایز باشد، بنابراین مطمئن شوید که گام نهایی را برمی‌دارید و بازدیدکنندگان را تشویق کنید که وارد عمل شوند. تعداد زیادی فراخوان عمل یا CTA (مخفف Call To Action)، را در سرتاسر سایت خود بگنجانید و برجسته کنید. افزودن یادآور «تماس با ما» یا «به ما ایمیل بزنید» یا «برای خرید اینجا کلیک کنید» ساده و به طرز شگفت‌انگیزی تاثیرگذار است.

وب‌سایت شما باید همیشه در حال پیشرفت باشد. همان‌طور که موتورهای جستجو به تکامل خود ادامه می‌دهند، محتوا و سئو باید مرتباً مورد بازبینی قرار گیرند. تجربه به ما آموخته است، سایت‌هایی که همواره مدیریت و به‌روز می‌شوند بیشترین کمک را به رشد کسب‌وکار می‌کنند. بهترین توسعه دهندگان وب با صاحب وب‌سایت همکاری خواهند کرد که به آنها کمک کنند تا به‌وسیله بررسی مداوم، گفتگو و بهبود وب‌سایت خود را به سرانجام برسند.

خبر خوب این است که صرف‌نظر از اندازه کسب‌وکار شما، با رعایت این اصول کلیدی می‌توانید یک وب‌سایت بهینه، قابل‌مشاهده و مؤثر با بودجه نسبتاً محدود ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *