تأثیر تولید محتوا در فروش اینترنتی

تاثیر تولید محتوا در فروش اینترنتی؛ سوخت در موشک موفقیت بریز

محتوا خون جاری در رگ‌های استراتژی‌های تبلیغاتی شماستیک استراتژی مستحکم و مدون دیجیتال مارکتینگ، بر پایه‌های مختلفی بنا می‌شود. از شبکه‌های اجتماعی تا موتورهای جستجو؛ بسیار سخت است که انتخاب کنید، زور خود را در کجا متمرکز کنید. در حالی که هر بخش از استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای برجسته‌سازی بخشی از کسب و کار شما مؤثر است، برخی از بخش‌ها اثربخشی حیاتی دارند و باید نگاه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشید. به عنوان مثال محتوایی که تولید می‌کنید، دقیقاً مهم‌ترین بخشی از دیجیتال مارکتینگ است که باید بر آن متمرکز شوید.
تولید محتوا در یک استراتژی اینترنتی، شباهت زیادی به پمپاژ خون از سوی قلب دارد؛ اگر کل استراتژی تبلیغاتی شما را مجموعه‌ای از رگ‌ها برای زنده نگه‌داشتن مشتریان بدانیم، تولید محتوا بی‌شک همان پمپاژ خون است. تولید محتوا ی موفق نه‌تنها کمک می‌کند تا به رابطه‌ای محکم با مشتری خود برسید بلکه به عنوان یک پیش‌نیاز برای موفقیت شما در ساختارهای فنی موتور جستجو و شبکه اجتماعی اهمیت دارد. پس با این اوصاف تولید محتوا حیطه‌ای است که باید بیش از حد معمول بر آن تمرکز کنیم. ما ۳ دلیل اصلی برای اهمیت تولید محتوا داریم.

تولید محتوا ، پرورش مخاطبان شماست!

محتوا همان چیزی است که مشتریان بالقوه شما را جهت داده و به مشتری بالفعل و در اصطلاح بازاریان دست به نقد تبدیل می‌کند. پیش از آنکه آن‌ها بتوانند یک تصمیم مستقلانه در مورد محصول بگیرند، شما باید همه آپشن‌هایی که از نظرتان مطلوب است را منتقل کنید و این وظیفه و رسالت محتوا است. این بدان معنی است که تولید محتوا بیش از هر چیز، پرورش مخاطبان و مشتریان است. در تولید محتوا شما قالب‌های مختلفی را دسترس دارید مثل پست وبلاگ، صفحات مربوط به توضیحات محصول، صفحات مادر و اصلی سایت‌ها و شبکات اجتماعی، حتی بخش بیو پیج یا About سایت یا حتی عکس پروفایل‌تان در شبکه‌های اجتماعی! شک نکنید که به تعداد مشتریان، راه برای تولید محتوای مثمر ثمر وجود دارد و آنچه که در این بین اهمیت دارد، کیفیت خود تولید محتوا است. در یک استراتژی بلندمدت، یک تولید محتوای ممتاز و با کیفیت، تمام آنچه که نیاز است مشتریان در مورد محصول و برند شما بدانند، به آن‌ها عرضه می‌کند.

محتوا سوخت خودروی سئوی شماست!

تولید محتوای با کیفیت الزامات و پیش‌نیازهایی داردموتورهای جستجو یک وظیفه ساده دارند. نیازمندان به دانستن را به محتوای مناسب جهت دانستن متصل می‌کنند؛ پس در عمل وسیله‌ای برای پاسخ به سؤالات، نگرانی‌ها و نیازمندی‌ها هستند. با این وجود اگر شما به میزان کافی محتوای تولیدی خود را بهینه‌سازی کنید و به محتوایی مطابق با سؤالات، نگرانی‌ها و نیازهای مخاطب بدل کنید، موفقیت بیشتری در تعامل با موتورهای جستجو خواهید داشت. این دقیقاً همان چیزی است که از منظر تخصصی به آن سئو متن گفته می‌شود.
اجازه دهید واقع‌بینانه به مسئله نگاه کنیم؛ بدون تولید محتوای قدرتمند، سئو هیچ معنایی ندارد! سئو حول یک دایره مشخص ترسیم می‌شود: واژگان، بک‌لینک‌ها و بازدیدهای سایت. بدون تولید محتوای مناسب هیچ‌یک از موارد فوق در دسترس نیستند. بدون محتوای با کیفیت، شما نمی‌دانید که باید از چه واژه‌ای برای توصیف مفاهیم استفاده کنید، هر واژه را چندبار به کار ببرید، هر واژه را کجا قرار دهید و از اساس چه چیزی را به مخاطب توضیح دهید. حتی اگر محصول یا مقصود شما نیز خیلی ارزشمند و سطح بالا باشد، بدون تولید محتوای قوی و مطابق با اصول سئو، به کاخ باشکوهی شباهت دارد که جاده‌ای برای رسیدن به آن ساخته نشده است.
گاهی شما بهترین توضیحات را ارائه می‌دهید و دقیق‌ترین توصیفات را در راستای پاسخ به سؤالات و نیازهای مخاطب دارید اما چون درک مناسبی از سئو ندارید، به در بسته می‌خورید. در یک کلام رسیدن به صدر لیست نتایج حاصل از جستجو یک هنر است و شما برای استفاده از این هنر نیاز دارید تا در تولید محتوا به یک مجموعه یا تیم حرفه‌ای تکیه کنید. در فروش محصولات و افزایش مشتریان اینترنتی، مهم است به جای تبلیغات کور، بی‌هدف و اغراق‌آمیز، یک نیاز است افراد جستجوگر در فضای یک موتور جستجو را هدف قرار دهید و با توضیحات خود به آن نیاز پاسخ دهید. مثلاً اگر دارویی برای درمان سر درد می‌فروشید، باید محتواهایی کاربردی در مورد درمان سر درد تولید کنید تا مخاطب بسته به نوع نیاز خود به سمت سایت و محصول شما روانه شود.

با تولید محتوای با کیفیت ، به یک مرجع بدل شوید!

تولید محتوا نیازمند یک استراتژی بلندمدت و خط سیر روشنی استحتماً تابحال با بسیاری از سایت‌ها که از واژه مرجع برای توصیف خود استفاده می‌کنند روبرو شده‌اید؛ مرجع بررسی خودرو، مرجع فروش لپ‌تاپ، مرجع بررسی لوازم خانگی و انبوهی از مرجع‌های دیگر. فارغ از اینکه این ادعا در مورد هر وب‌سایت تا چه حد سندیت داشته و حقیقت دارد، این نشان می‌دهد که مرجعیت در دنیای کسب و کار دیجیتالی از اهمیت بالایی برخوردار است. این دقیقاً همان چیزی است که در دنیای تولید محتوا از آن به عنوان بک‌لینک یاد می‌کنیم.
بک‌لینک یک اصطلاح در جهان پهناور اینترنت و رایانه است: بک‌لینک به معنی ارجاع به یک متن یا صفحه‌ای دیگر از یک وب‌سایت دیگر است. هر چند گاه گاهی وب‌سایت‌ها بین صفحات خود بک‌لینک‌سازی می‌کنند اما این به میزانی که دیگران به محتوای شما بک‌لینک بزنند موثر نیست. هر قدر تعداد بک‌لینک ‌هایی که به محتوای تولیدی شما زده می‌شود بیشتر باشد، شما شانس بیشتری برای تبدیل شدن به یک مرجع در حیطه کاری خود دارید. اما چگونه می‌توانید تعداد زیادی از بک‌لینک ‌ها را به سمت سایت یا محتوای خود بکشید؟
پاسخ روشن است، تولید محتوای با کیفیت! در یک تولید محتوای ممتاز و هدفمند شما با ارائه توضیحاتی ناب و دست اول در مورد محصولات و مسائل مختلف باعث می‌شوید تا بسیاری از وب‌سایت‌ها برای توضیح بیشتر و دقیق‌تر محتوای سایت خود دست به دامن لینک کردن مخاطب‌های خود به محتواهای شما شوند. این کاملاً واضح است که شما تنها در صورتی به هدف بک‌لینک ‌های متعدد تبدیل خواهید شد که دانش و اطلاعاتی ارزشمند و قابل فهم را در فرآیند تولید محتوای خود ایجاد کنید. اگر شما محتوایی تکراری، گنگ و بی‌معنی خالی از ایده یا هدفی خاص را تولید می‌کنید دلیلی ندارد که دیگران به شما رجوع کنند و در اصلاح مرجعیت پیدا کنید. جالب است که بدانید اثر بک‌لینک ‌ها فقط بر بعد روانی و بالا بردن وجهه مرجعیت محتوای شما نیست بلکه موتورهای جستجو نیز درک بالایی از بک‌لینک ‌ها دارند. این موجودات باهوش کاملاً میزان ارجاعات مختلف به یک صفحه را پایش کرده و به آن بها می‌دهند. این یعنی با تولید محتوای مناسب و معطوف کردن لینک‌ها و ارجاعات به محتوای خود شما با یک تیر دو نشان می‌زنید: افزایش بازدید محتوا و افزایش بهای محتوا از دید موتورهای جستجو.

به جای آموختن، با تیم قدرتمندی همراه شوید

با مطالعه نکات فوق ممکن است این تصور در ذهن شما ایجاد شود که از این به بعد باید این نکات را در تولید محتوای خود جدی بگیرید تا به موفقیت دست پیدا کنید اما خیر مسئله اصلاً بدین شکل نیست. دنیای مارکتینگ و به خصوص دیجیتال مارکتینگ مجالی برای وقت تلف کردن و یادگیری شما ندارد پس این امکان که بخشی از زمان کسب و کار خود را صرف یادگیری و آزمون و خطا در مورد تولید محتوا کنید به معنی عقب ماندن شما از چرخه رقابت است. پس به جای آزمون و خطا، شما را به استفاده از محتواهای تولید شده توسط تیمی با تجربه با سوابق کاری روشن دعوت می‌کنیم. فراموش نکنید که موفقیت ریسک بردار نیست و برای رسیدن به آن باید در کمترین زمان، بهترین و مطمئن‌ترین ابزار را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *