جایگزینی پخش آنلاین ویدیو با صنعت سینما در آینده ای نزدیک

پخش آنلاین

پخش آنلایناینکه پخش آنلاین جایگزین صنعت سینما شود پدیده ای بود که دیر یا زود اتفاق می افتاد. تکنولوژی که رو به پیشرفت باشد تمام چیزها را تحت تاثیر خود قرار می دهد. اما شاید در کشور ما اگر در این وضعیت کنونی قرار نمی گرفتیم مدت ها طول می کشید تا فراگیر شود. بدون شک آمدن کرونا دلیلی بر سریع اتفاق افتادن این موضوع شد. بعد از آمدن این ویروس و خانه نشین شدن مردم برای یک مدت طولانی که همچنان نیز ادامه دارد، سینماها تعطیل شدند و توفیق اجباری شد که از پخش های آنلاین استفاده شود. با اینکه سینماها برای مدتی است که گشوده شده اند اما استقبال افراد از آن مانند گذشته نیست. این به دلیل کم شدن اعتبار سینما رفتن نمی باشد، بلکه دلیل آن این است که هنوز ترسی بین افراد وجود دارد که در فضاهای عمومی زیاد تجمع نکنند. به هر حال با این اوصاف تصمیم بر این گرفته شد برای اکران فیلم ها از پخش آنلاین استفاده کنند. با اینکه پدیده ای نوظهور بود اما مردم از آن خوب استقبال کردند.

درآمد پخش آنلاین

در پخش آنلاین باید اشتراک تهیه کنیم؟
مدت زیادی از این مدل فیلم تماشا کردن نمی گذرد به همین دلیل اینکه در مورد چگونگی آن چیزی ندانید امری طبیعی است. خب در حالت عادی افراد برای تماشای فیلم بلیط تهیه می کردند و سر ساعت مقرر برای تماشای آن بر روی صندلی ها می نشستند. قبل تر برای تماشای بعضی از سریال های خانگی از طریق اپلیکیشن ها این مورد را تجربه کردیم که باید اشتراک تهیه کنیم تا بتوانیم فیلم را ببینیم. اما در پخش آنلاین قضیه فرق می کند. به این صورت است که افراد باید برای هر فیلمی که مد نظرشان است، بلیط خریداری کنند، برای آن ها از طریق پیامک کد ارسال می شود، آن کد حکم بلیط را دارد و می توانند تا چند ساعت معین که به آن ها اطلاع داده می شود، فیلم مورد نظر را به صورت آنلاین تماشا کنند. به عبارتی در آن برای تهیه بلیط حالتی از خرید بلیط سینما شبیه سازی شده است تا افراد بدون اینکه از خانه بیرون روند مخصوصا در زمان فعلی که باید از سلامتی خود محافظت کنند، فیلم ببینند.

مزایای پخش آنلاین

قطعا زمانی که تکنولوژی پیشرفت می کند مزایایی که به همراه دارد به گونه ای است که حالت قبل را در حالت بهتری قرار می دهد. پخش آنلاین نیز از این قاعده جدا نیست. مزایایی به همراه دارد که بیشتر از زمانی است به سینماها مراجعه می شود. افراد می توانند با خرید یک بلیط به تماشای آنلاین با تمام افراد خانواده خود بنشینند. علاوه بر آن می توانند در هر ساعت از شبانه روز که بخواهند به تماشای آن بپردازند. در کنار همه ی این ها بحث کرونا است که با کمتر بیرون رفتن امکان ابتلا به آن را در خود کاهش می دهند. وقتی در خانه نشسته اند و فیلم را تماشا می کنند دیگر هزینه های مربوط به رفت و آمد نیز کم خواهد شد و در نتیجه ی تمام این ها سران تماشای فیلم به نسبت قبل امکان دارد که بالاتر رود. به هر حال آن باعث می شود افراد در حالت راحت تری به تماشای فیلم بشینند و بدون شک همین باعث می شود استقبال آن ها بیشتر گردد.

فروش بالا در پخش آنلاین

به هر حال انتظار نمی رفت اکران فیلم ها به این صورت با استقبال مواجه شود و اهالی سینما از این بابت نگران بودند. در اولین تجربه آن قرار بر این بود که فیلم های قدیمی که مدت زیادی است اکران نشده مانده اند، اکران شوند. تا اینکه فیلم خوب، بد، جلف که سری اول آن بسیار با استقبال زیاد مواجه شده بود با رضایت عوامل آن برای پخش آنلاین آماده شد. استقبال از آن به حدی بالا بود که کسی انتظار آن را نداشت. از آن پس فیلم های دیگر به صورت نوبتی وارد اکران آنلاین شدند و همین باعث شد استارت آن در ایران بخورد. شاید اگر کرونا در کار نبود آن هم نبود اما الان خوب می دانیم که این مدل از اکران بدون شک جایگاه ویژه ای پیدا خواهد کرد و به زودی همچون سینما رفتن در بین مردم عادی می شود. تمام این ها باعث شد اگرچه سریع تر از آنچه انتظار می رفت اما با بهترین حالت این تغییر اتفاق بیفتد و عصر جدیدی آغاز گردد.

سامانه پخش آنلاین VOD

چند سالی می شود که VOD ها در کشور ما رواج پیدا کرده اند و این بار با پخش آنلاین به کمک صنعت سینما آمدند. با کمک آنها می شود به راحتی هر زمان از روز به تماشای هزاران فیلم و سریال تنها با پرداخت هزینه ای اندک پرداخت. این امکان را به شما میدهد که مجبور نباشید ساعت ها در کانال های مختلف تلویزیون بگردید تا برنامه ای مورد علاقه خود را پیدا کنید. به راحتی می توانید هر فیلم و سریالی را که بخواهید با کمترین هزینه ببینید. حال هم این امکان را به افراد می دهد که بدون نیاز به رفتن سینما فیلم ها را در زمان اکران تماشا کنند. استفاده از آن باعث می شود خریدهای غیر قانونی هم در کنار مزایایی که به آن اشاره کردیم، کاهش پیدا کند. آنطور که به نظر می رسد با توجه به آنچه پیش آمده رقابت بین VOD های مختلف بیشتر نیز خواهد شد، چون حداقل اکنون افراد اکران آنلاین را به سینما رفتن برای حفاظت از جان خود ترجیح می دهند. پس چه بهتر که هرچه سریعتر با انواع مختلف این سرویس ها و کاربرد آن ها آشنا شویم و بهترین ها را از بین آن ها انتخاب کنیم. این امر تا حدی جدی است که سازمان سینمایی طی روزهای گذشته نشستی مبنی بر تعیین ساز و کارهای اکران در این سامانه ها داشته است تا به اکران ها سر و سامانی دهد. همین نشان دهنده ی این است که قرار است با نسل جدیدی از تماشای فیلم روبرو شویم که دیگر کنار گذاشته نمی شود.

کلام آخر

در پخش آنلاین درصد بیشتری از فروش به صاحبان فیلم می رسد. با توجه به آنچه گفته شد اکران فیلم های سینمایی به صورت آنلاین هم برای عوامل فیلم هم برای افرادی که در خانه نشسته اند و فیلم را به صورت آنلاین تماشا می کنند دارای منفعت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *