نقش سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار در دورکاری پرسنل

سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار

آیا می دانستید سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار در دورکاری پرسنل نقش اساسی دارد؟ در ادامه می خواهیم در مورد این سیستم اطلاعاتی را به شما بدهیم تا اهمیت استفاده از آن را بدانید. این سیستم به صورت نرم افزاری است که مقدماتی را برای دورکاری پرسنل شما فراهم می کند. با کمک آن می توانید بر روی کاری که انجام می دهید رهبری داشته باشید و هر آنچه لازم است را به پرسنل خود که به صورت دورکاری فعالیت دارند، انتقال دهید. این سیستم از لحاظ هزینه ای هم برای شما مقرون به صرفه است به این دلیل که این امکان را فراهم می کند تا به جای داشتن چند نرم افزار برای انجام کارهای خود تنها با استفاده کردن از این نرم افزار بتوانید نیازهای خود در کسب و کار را برطرف کنید. در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

جایگاه سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار در جهان

امروزه در جهان شرکت های زیادی از سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار در کار خود استفاده می کنند. مخصوصا در کشورهایی مثل آمریکا و دیگر کشورهای توسعه یافته برای کاربردی کردن مدیریت فرآیندهای خود از این نرم افزار بسیار بهره می برند. با اینکه در شرکت های معتبری در دنیا از این سیستم استفاده می شود اما هنوز در کشور ما مفهوم درستی از آن را نمی دانند و اهمیت وجود آن را ضروری تلقی نمی کنند. در صورتی که اگر از این سیستم استفاده شود رشد در کسب و کار به شدت افزایش پیدا می کند و بهتر است اینطور بگوییم یک تکنولوژی مهم در کار به حساب می آید.

مدیریت فرآیندهای کسب و کار در دورکاری

سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار در دورکاری پرسنلدورکاری پرسنل امروزه بسیار رواج یافته است. با وجود اینترنت اکثر افراد شغل هایی دارند که از راه دور می توانند به آن ها رسیدگی کنند. روز به روز هم این حالت از کار کردن بیشتر رواج پیدا می کند. کسی نیست که در جهان با ویروس کرونا آشنا نشده باشد، مخصوصا بعد از آمدن این ویروس و تکان دادن تمام دنیا افراد بیشتر از پیش به این نتیجه رسیدند که چنین مشاغلی در دنیای امروز کارآمدتر می باشد. در دورکاری سیستم هایی مثل سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار بسیار نقش اساسی را ایفا می کنند. زمانی که به طور سنتی به انجام کار می پردازید همه چیز خوب و درست است اما زمانی که بخواهید به صورت دورکاری کارها را انجام دهید با یک سری مشکلات مواجه می شوید. مشکلاتی از قبیل اینکه باید برای انجام هرکاری برنامه ای خاص و جداگانه را مورد استفاده قرار دهید. راه حل تمام مشکلاتی که در دورکاری امکان دارد با آن مواجه شوید همین سیستمی است که به آن اشاره کردیم. این سیستم همانطور که پیشتر گفته شد می تواند به صورت چند منظوره بر روی فرآیند تمرکز کند و استفاده از نرم افزارهای متعدد و هزینه های زیادی که برای هر کدام باید داشته باشید را برای شما از میان بر می دارد. پس برای جمع بندی تا به اینجا چنین بگوییم که این نرم افزار تمام کارهایی که باید انجام دهید را تحت کنترل شما قرار می دهد و همچنین هزینه های شما را نیز پایین می آورد.

سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار راه حلی قدرتمند در دورکاری پرسنل

زمانی که بخواهید دورکاری انجام دهید پرسنل شما قادر نخواهند بود با روش های سنتی کارهای خود را انجام دهند. سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز حضوری پرسنل و از راه دور کارها را انجام دهید. همچنین در صورت ایجاد هرگونه تغییر یا مشکل پرسنل شما به راحتی متوجه می شوند و برای برطرف کردن آن اقدام می کنند. تعاریفی در این نرم افزار اعمال می شود که با کمک آن ها تمام مراحلی که در حالت حضوری افراد انجام می دهند از راه دور بتوانند، انجام دهند. استفاده از این نرم افزار نیاز به تمرین و آموختن دارد تا برای شما بهترین شرایط را فراهم کند.

مزایای سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار در دورکاری

مزایای سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار در دورکاریاز مهمترین مزیت هایی که این سیستم دارد، این است که سرعت عمل شما در کار بالاتر می رود و برای مثال زمانی که بخواهید به اصلاح موردی بپردازید در کمترین زمان ممکن این کار انجام شود. همچنین از دید پرسنل شما که به صورت دورکاری کار انجام می دهند به اینگونه است که در یک نمای کلی می توانند حجم کارهایی که دارند را ببینند، مدت زمانی که برای انجام کارهای خود دارند را با کمک آن متوجه شوند و همچنین اولویت کارها را به آن ها نشان می دهد. وجود همه ی این ها در نتیجه باعث می شود آرامشی در پرسنل شما ایجاد گردد که به بازدهی بهتر آنها در کار منجر می شود.

قابلیت های سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار در دورکاری

حال که این سیستم زیرساختی برای دورکاری می باشد، بهتر است در این بخش با قابلیت های آن بیشتر آشنا شوید. این نرم افزار همیشه در دسترس است، در هر زمان و با هر مرورگری می توان به آن دسترسی داشت. امکان کنترل فرایند توسط مالکان کار وجود دارد تا پرسنل خود را کنترل کنند و از کارکرد آن ها آگاه شوند. مدیران از طریق داشبوردی به نام BAM می توانند عملکرد کیفیت فرآیندها را کنترل کنند و بررسی نمایند که فرآیندها از لحاظ کمی و کیفی در چه وضعیتی قرار دارند. از طریق این نرم افزار می توان به پرسنل که در زمینه دورکاری هستند قوانین و روش های استاندارد اجرای کار را ارائه کرد. همچنین این نرم افزار بخشی دارد که پرسنل می توانند به سوابق فعالیت هایی که داشته اند به راحتی دسترسی داشته باشند.

نتیجه گیری

اگرچه دورکاری در کشور ما جا افتاده است اما فقط فرهنگ ایجاد مهم نیست، باید سیستم صحیح آن کار هم همزمان با حضور آن رشد پیدا کند. امروزه دورکاری در یک شرکت با توجه به شرایط یک ضرورت می باشد اما همانطور که گفتیم فقط بودن آن مهم نیست اینکه در آن از چه ابزارهایی استفاده شود تا بهترین حالت ممکن از آن کار در اختیار پرسنل قرار گیرد هم به اندازه وجود آن مهم است. با توجه به آنچه گفته شد سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار ابزاری مهم در این کار می باشد. از آن غافل نشوید و با استفاده از آن از تمام مزایایی که در بالا به آن اشاره شد، بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *