روز جهانی طراحان وب و اهمیت طراحی

روز جهانی طراحان وب و اهمیت طراحی

روز جهانی طراحان وب روزیست که به تجلیل از طراحان وب و کمک های آنها به جامعه مدرن ما اختصاص می یابد. اکثر مردم به این واقعیت فکر نمی‌کنند که بسیاری از وب سایت های با طراحی مناسب که بصورت روزانه از آنها بازدید می‌کنیم، غالباً تیم هایی از طراحان با استعداد را پشت سر خود دارند. در واقع برای درخشش یک وب سایت، قطعا خلاقیت و مهارت فوق العاده ای وجود دارد. روز طراحان وب برای به رسمیت شناختن لیاقت این استعدادهای شگفت انگیز است.

روز جهانی طراحان وب

روز جهانی طراحان وب

طراحی وب به مهارت ساخت و راه‌اندازی صفحات وب گفته می‌شود. طراحان وب افرادی هستند که خلاقیت بالایی دارند و عموما در هر دو سطح فنی و طراحی مهارت خوبی دارند. علاوه بر این وجود روز طراحی وب در تقویم نشانگر آنست که طراحی وب از اهمیت بالایی برخوردار است. برای همین وقتی شما از یک وب سایت خوشتان می‌آید، یعنی طراح وب کارش را به درستی انجام داده و سایت به لحاظ بصری جذاب بوده و توانسته تجربه کاربری خوبی را برایتان بسازد.

امروزه به لطف رشد انفجاری اینترنت و گسترش کسب و کارهای آنلاین و به وجود آمدن وبسایت مختلف جهت نمایش و عرضه محصولات، طراحی وب به عنوان یک شغل به وجود آمده است. بعد از مدتی این شغل به یکی از نیازمندی های بازار کسب و کارهای آنلاین تبدیل شد طوری که طراحان وب در حال حاضر درآمد خوبی دارند و در سطح جهانی این شغل به درجه ای از اهمیت رسیده که روز جهانی طراحان وب را در تقویم ثبت کرده اند.

از روز جهانی طراحان وب تا رشد سریع وبسایت ها

همانطور که گفته شد با همه گیر شدن استفاده از اینترنت، طراحی وب به عنوان یکی از شغل های پرطرفدار در بازار خودنمایی می‌کند و روز جهانی طراحان وب نشان از اهمیت این شغل در سطح جهانی است. در واقع باید گفت اینکه در حال حاضر وبسایت های گوناگون وجود دارند و بسیاری از آنها در یک حوزه مشابه فعالیت می‌کنند نشان می‌دهد که حق انتخاب کاربران برای استفاده از سایت ها افزایش یافته است. در این میان فاکتورهای مختلفی می‌تواند در جذب مخاطبان برای استفاده از وب سایت تاثیر گذار باشد اما، طراحی و ظاهر بصری یک سایت یکی از عوامل کلیدی برای جذب کاربران است.

به طور کلی اگر دو وبسایت با زیرساخت فنی مشابه را در نظر بگیریم که هر دو زمینه فعالیت مشابهی نیز دارند، می‌توان گفت وب‌سایتی که طراحی خوبی دارد قطعا موفق تر خواهد بود. در ادامه برخی از ویژگی های یک طراح وب را برایتان شرح خواهیم داد تا در آستانه روز جهانی طراحان وب با شغل این افراد تا حدی آشنا شوید:

  • برنامه ریزی روزانه

طراح بودن به معنی کار همزمان روی چندین پروژه است. یک طراح خوب روز خودش را با مرور چک لیست کارهایش شروع می‌کند و برای هر یک از کارهایش به اندازه مناسب وقت می‌گذارد. همچنین یک طراح می تواند به درستی یک پروژه را برای روزهای کاری خودش تقسیم کرده و هر روز بخشی از آن را طبق برنامه انجام دهد.

  • در دسترس بودن

برای بسیاری از طراحان وب، خواندن ایمیل بخش مهمی از روز است. آنها اطلاعاتی را که یک مشتری ممکن است در طول شب برای آنها ارسال کرده باشد بررسی کرده و چگونگی پاسخگویی به بهترین وجه برای نیازهای مشتری را با پروژه های مختلفی که روی آن کار شده است، ترسیم می کنند. برای همین است که روز طراحان وب را باید به خاطر پیگیری طراحان و به نوعی آنلاین بودن آنها هم که شده، به طور ویژه ای تبریک گفت.

از آنجا که طراحان وب اغلب برای دیگران کار می‌کنند، حفظ ارتباط برایشان ضروری است. نیازهای مشتری ممکن است به سرعت تغییر کند و طراح باید آن تغییرات را به صورت به موقع اعمال کند. در حالی که مکاتبات ایمیل بخشی از روز یک طراح وب است، کنفرانس های تلفنی نیز یک راه مهم ارتباطی برای کار طراحان هستند.

  • آماده سازی طرح

اینجا، جایی است که بیشترین وقت روز یک  طراح وب صرف آن می‌شود. طرح جایی است که یک طراح برای آن بیشترین تلاش را می‌کند. یک طراح موقع کار در وب سایت ها، باید اطمینان حاصل کند که هر بخشی سایت به درستی کار می‌کند. مشتری ها همیشه خواستار کمال هستند و طراح وب وظیفه دارد اطمینان حاصل کند که سایت ارائه شده بدون نقص عمل کند. شاید به همین علت باشد که روز طراحی وب در تقویم گنجانده شده تا اهمیت روزها و شرایط کار یک طراح را به ما یادآوری کند.

  • تحقیق و پژوهش

بر اساس دفتر جهانی آمار کار، طراحان وب سالانه (به طور متوسط) ۷۴,۰۰۰ دلار درآمد کسب می‌کنند. البته که این آمار در کشور ما قطعا صادق نیست و طراحی وب تقریبا یک شغل جدید محسوب می‌شود و شاید به همین علت است که در تقویم کشور ما جای روز طراحان وب همچنان خالی است. به منظور حفظ سطح بالایی از رضایت مشتری، این طراحان نیاز دارند که دانش خود را به طور مداوم گسترش دهند. طراحان وب معمولاً با انجام هر پروژه از طریق پشت سر گذاشتن چالش های مختلف، در کار خودشان تجربه کسب کرده و پیشرفت می‌کنند. علاوه بر این، آنها همیشه باید در حال تحقیق برای بهبود مهارت های خود باشند.

بررسی نقش شرکت های طراحی وب سایت در توسعه کسب و کارهای مدرن به بهانه روز جهانی طراحان وب

بررسی نقش شرکت های طراحی وب سایت در توسعه کسب و کارهای مدرن

با به وجود آمدن وب سایت های مختلف و توجه کاربران به طراحی وب سایت ها، اهمیت وجود شرکت های طراحی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. امروزه شرکت های طراحی مختلفی وجود دارند که همه آنها در راستای بهتر شدن خدمات کسب و کارهای آنلاین تلاش می‌کنند تا کاربر بتواند هنگام کار کردن با وب سایت بدون نگرانی کارش را انجام دهد. در واقع با توجه به ازدیاد سایت ها و تنوع در آنها، طراحی وب یک نقش کلیدی در توسعه کسب و کارهای مدرن دارد. شرکت های طراحی وب سایت با استفاده از دانش روز و پیگیری رفتار کاربران روی سایت های مختلف، تجربه کاربری خوبی هنگام استفاده از وب‌سایت را برای مخاطبان می‌سازند. برای همین روز طراحی وب را باید قبل هر چیز به شرکت های طراحی و افراد شاغل در آنجا تبریک گفت.

هر ساله ۳۱ می به عنوان روز جهانی طراحان وب جشن گرفته می‌شود که امسال این روز در کشور ما مصادف با ۱۱ خرداد ماه است. باید گفت در حالی که طراحی وب یک فرصت شغلی مطمئن و سودآور است، می تواند بسیار پر فشار و سخت نیز باشد. بسیاری از طراحان برنامه هایی دقیق را دنبال می‌کنند تا بتوانند روزانه به درستی و در ساعات مشخصی کار کنند چرا که، طراحی کردن عموما وقت را از یک طراح می‌گیرد و اگر به درستی آن را مدیریت نکند خیلی زود دچار فرسودگی شغلی و عوارض ناشی از آن خواهد شد. بنابراین اگر شغلی را می‌خواهید که بتواند هم جنبه های خلاق و هم فنی را داشته باشد، طراح وب دقیقاً همان چیزی است که به دنبال آن هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *