اهمیت وبلاگ در توسعه وب فارسی

وبلاگ چیست؟

اهمیت وبلاگ در وب سایتوبلاگ از دو کلمه ی web به معنای شبکه ی جهانی و log که معنی یادداشت روزانه را می دهد، تشکیل شده است. با توجه به معنای آن کار افرادی که بلاگ نویسی انجام می دهند، کاملا مشخص است. آن ها یادداشت هایی را در زمینه های مختلف بر روی شبکه ی جهانی اینترنت منتشر می کنند. ساختار وبلاگ به این صورت می باشد که شامل یک صفحه است که بر روی آن مطالب به صورت خلاصه و کوتاه قرار می گیرند. همچنین باید بگوییم بسیاری از افراد هستند که از طریق وبلاگ نویسی کسب درآمد می کنند.
سیستم وبلاگ نویسی در ایران برای اولین بار پرشین بلاگ بود و بعد از آن عناوین دیگری نیز به بازار آمدند. در ابتدا افراد به انتشار خاطرات روزانه، شعر و داستان های خود بیشتر از این طریق می پرداختند، اما به مرور زمان کاربرد آن گسترش پیدا کرد. تا جایی که امروزه نقش مهمی را مخصوصا در موفقیت سایت ها ایفا می کنند. اینکه تاثیر آن بر روی سایت چگونه است و آن ها به چه صورت با هم در ارتباط هستند مطلبی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تفاوت وبلاگ و وب چیست؟

رابطه وبلاگ با وب سایتشاید در نگاه اول فکر کنید این دو کلمه با هم تفاوتی ندارد، اما چنین نیست. شاید نقطه اشتراک هایی مثل داشتن کسب درآمد داشته باشند اما به طور کل دو دسته ی متفاوت هستند. همانطور که در قسمت قبل گفته شد از طریق وبلاگ به افراد اطلاعاتی داده می شود اما با داشتن وب سایت می توان به دیگران خدمات ارائه کرد. امروزه کمتر کسی است که با وب سایت تا به حال روبرو نشده باشد، یا حداقل اسم آن را نشنیده باشد، افراد بسیاری از کارهای روزانه خود را از طریق مراجعه به سایت ها انجام می دهند. پس با این اوصاف مفهوم ارائه خدمات توسط آن ها را باید به خوبی بدانیم. مطلبی که برای ما دارای اهمیت است و می خواهیم به آن بپردازیم این است که وبلاگ چه اهمیتی بر روی وب سایت دارد.

رابطه وبلاگ با وب سایت

بسیاری از افراد معتقد هستند وجود وبلاگ بر روی موفقیت وب سایت تاثیر می گذارد. به همین دلیل بسیاری از آن ها برای وب سایت خود افرادی را استخدام می کنند که بخش بلاگ آن ها را بگرداند. این یک کار به شدت درست و تاثیرگذار است. چنین بگوییم که دیگر بلاگ ها فقط مکانی برای درج شعرها و خاطرات افراد نیستند بلکه می توانند بر روی موفقیت یک کسب و کار اینترنتی هم تاثیر بگذارند. در ادامه می خواهیم به چگونگی این تاثیر بپردازیم.

جلب اعتماد مشتری از طریق وبلاگ

وبلاگ اعتماد سازی می کند. مشتری که برای اولین بار وارد سایت می شود نیاز به اعتماد دارد. اعتماد به اینکه خدمات شما تا چه اندازه می تواند خوب واقع شود. بسیاری از افراد زمانی که وارد سایتی می شوند و برای مثال محصول مورد خود را پیدا می کنند مستقیم سراغ تعریف آن محصول می روند. حال فرض کنید هر چه بخش بلاگ یک سایت قوی تر باشد به همان اندازه مشتری های بیشتری را می تواند برای فروشگاه به همراه داشته باشد.

سئو از طریق وبلاگ

یکی از الگوریتم های گوگل که سایت ها را بر اساس آن در هنگام جستجوی افراد بالا می آورد بر پایه سئو است. یک سایت زمانی می تواند از سئو بهره ببرد که متنی را برای ارائه دادن به مشتری های خود داشته باشد. این کار می تواند در بخش بلاگ سایت اتفاق بیفتد. هرچه سئو وب سایت دقیق تر باشد در نتیجه در جستجوها سایت در رده های اول قرار می گیرد و ترافیک به سمت سایت بالا می رود. در نهایت آن سایت مشتری های هدف بیشتری را کسب خواهد کرد.

لینک دهی در وبلاگ

زمانی که برای وب سایت خود وبلاگ نویسی می نمایند می توانند در آن به مطالب دیگر نوشته شده در سایت لینک دهی کنند. حال می خواهیم بدانیم این لینک دهی چه سودی در سایت دارد؟ زمانی که موتور جستجوگر گوگل به دنبال کلمه ای می گردد به تمام لینک های داده شده نیز دسترسی پیدا می کند و از این طریق امکان بالا آمدن سایت و قرار گرفتن در صفحات اول بیشتر می شود. به همین سادگی با بلاگ نویسی و لینک دهی می شود جایگاه سایت را بهتر کرد که در نتیجه ی آن مشتری هدف بیشتر شده و فروش بیشتر می گردد.

تعامل با مشتری در وبلاگ

وبلاگ فضای بسیار دوستانه ای را ایجاد می کند، همین احساس صمیمیت که در مشتری ایجاد می گردد باعث می شود اعتماد بیشتری به سایت داشته باشد. از طرفی در بلاگ با توجه به محیط صمیمی افراد راغب به تبادل نظرات نیز می شوند، آن نقطه ای است که باید به کمک آن توانست بازدید کننده را به مشتری و بعد از آن به مشتری ثابت تبدیل کرد. این فضای دوستانه اگر بلاگ در سایت نباشد، ایجاد نمی گردد و در نتیجه سایت با خطراتی روبرو می شود.

کلمات کلیدی در وبلاگ

کلمه ی کلیدی برای مثال یکی از محصولات فروشگاه سایت می تواند باشد. زمانی که وبلاگ برای سایت وجود داشته باشد، در هنگام بلاگ نویسی می توان این کلمات را که به کلمات کلیدی شناخته می شوند، به کار برد. سوال این است به کار بردن این کلمات کلیدی به چه دردی می خورد؟ در قسمتی که بحث از قوانین سئو شد در واقع مربوط به کلمات کلیدی می شود. بلاگ نویسی که با قوانین سئو آشنا است به گونه ای این کلمات را به کار می برد که در هنگام جستجوی کلمه در گوگل، موتور جستجوگر آن را جز سایت های برتر قرار دهد و این یعنی موفقیت هرچه بیشتر وب سایت.

نتیجه گیری

آنچه متوجه شدیم اهمیت وجود وبلاگ در وب سایت بود. صرفا سایتی راه اندازی شود دلیل بر موفق شدن آن نیست. سایت علاوه بر طراحی درست باید همیشه به روز و سودمند باشد. همانطور که در این مقاله به آن اشاره شد داشتن بلاگ برای سایت می تواند یکی از راه های موفق شدن سایت باشد. با توجه به دلایلی که در بالا گفته شد تاثیری که دارد بسیار وسیع است تا حدی که اگر سایتی بخواهد وجود آن را جدی نگیرد بدون شک از سایت های رقیب عقب می ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *