تاثیر سیستم رزرواسیون آنلاین در مدیریت خدمات گردشگری

تاثیر سیستم رزرواسیون آنلاین در مدیریت خدمات گردشگری

سیستم رزرواسیون آنلاین چیست؟

سیستم رزرواسیون آنلاینسیستم رزرواسیون آنلاین پروسه ای است که بدون دخالت انسان انجام می شود. با آمدن اینترنت و استفاده از آن روز به روز تمامی کارها به صورت آنلاین انجام شد و کارها آسان گردید. مزیتی که این روش دارد این است که کارها سریع تر و با درصد خطای کمتری انجام می شود. تا به حال شده است بخواهید برای رفتن به سفر حتی به شهری یا کشوری که تا به حال به آنجا نرفته اید برای خود مکانی برای ماندن ردیف کنید؟ زمانی که بخواهید چنین کاری انجام دهید این سیستم به شما کمک می کند که بدون دردسر و آواره شدن در شهر مقصد برای خود هتل یا مسافرخانه ای را رزرو کنید. این طور بگوییم که به وجود آمدن این سیستم همانند سایر تکنولوژی ها در جهت راحت تر شدن زندگی انسان گام برداشت.

سیستم رزرواسیون آنلاین چگونه عمل می کند؟

همانطور که در بالا به آن اشاره شد سیستم رزرواسیون آنلاین بدون دخالت انسان انجام می شود. تمامی فرآیندهایی که در این پروسه بین انسان و مکان مقصد اتفاق می افتد توسط ربات های نرم افزاری صورت می گیرد. زمانی که نیروی انسانی حذف می شود خطای انسانی هم در کنار آن از بین خواهد رفت. در این حالت اطلاعات دقیق در مورد محل مورد نظر در سیستم وجود دارد و با این تکنولوژی شما می توانید رزرو خود را بدون اینکه به آنجا رفته باشید از مدت ها قبل انجام دهید. سیستم به گونه ای است که بعد از هر رزرو تغییرات را سریعا اعمال می کند و ظرفیت های جدید را اعلام می نماید. افرادی که در مقصد هستند سریعا از این رزرو اطلاع پیدا می کنند و تدارکات مربوط به آن را مهیا می نمایند. همانطور که ملاحظه کردید اینگونه کاملا سریع و بدون دردسر می توانید رزرو خود را انجام دهید. این رزرو می تواند در زمینه هتل، بلیط هواپیما و … باشد.

تاریخچه سیستم رزرواسیون آنلاین

سیستم رزرواسیون آنلاین برای بلیط هواپیمازمانی که برای اولین بار از سیستم رزرواسیون آنلاین استفاده شد به سال ها قبل یعنی سال ۱۹۵۳ بر می گردد. اولین بار از این سیستم برای یک شرکت هواپیمایی استفاده کردند که با کمک آن بلیط های به فروش رفته آن شرکت هواپیمایی گزارش داده می شد. در سال ۱۹۷۰ بود که شرکت های هواپیمایی به این نتیجه رسیدند که می توانند از این سیستم برای فروش بلیط های خود نیز استفاده کنند، از این رو در آژانس های مسافرتی به فروش بلیط های خود پرداختند و به مرور زمان یک فضای رقابتی در این زمینه ایجاد شد. با گذشت زمان این اتفاق باعث گردید در هتل ها و سازمان های اتوبوسرانی و … نیز از این سیستم استفاده شود. اینگونه بود که این سیستم ها فراگیر شدند. سیستم رزرواسیون آنلاین با نام سیستم توزیع جهانی نیز شناخته می شود و مهمترین هدف آن ها در مورد استفاده از سیستم این بود که تمام خدمات به صورت یکپارچه در اختیار مشتری گذاشته شود.

نرم افزار سیستم رزرواسیون آنلاین چه ویژگی هایی دارد؟

نرم افزارهای مختلف قابلیت های مختلفی دارند. در این قسمت می خواهیم به یک سری از ویژگی های مهم که هر نرم افزار سیستم رزرواسیون آنلاین باید داشته باشد، اشاره کنیم.
این نرم افزار ها باید بتوانند از پایگاه اطلاعات داده استفاده کنند.
همچنین برای انجام عملیات پرداخت باید به شبکه بانکی شتاب و پرداخت آنلاین متصل شوند.
نمودارهای فروش ماهیانه را بتوانند به صاحبان کار نشان دهند.
به صورت آنلاین برگه ی حسابداری را بتوانند صادر کنند.
خرید را برای مشتری نهایی کنند قبل از اینکه جایگاه ها تمام شوند.
سرعت بالایی داشته باشند تا در کمترین زمان کارها را انجام دهند.
امکان دسته بندی قیمت ها در آن وجود داشته باشد.
و از همه مهمتر امنیت آن بالا باشد و خیلی موارد دیگر.

سیستم رزرواسیون آنلاین و تاثیر آن بر گردشگری

یکی از شرکت های مسافرتی در آمریکا سال ۱۹۹۹ اعلام کرد ۱۵ میلیون کاربر در آمریکا برای سفرهای خود از سیستم رزرواسیون آنلاین استفاده کرده اند. امروزه این میزان بسیار بیشتر شده است. فرقی نمی کند می خواهید پرواز خود را به صورت آنلاین رزرو کنید یا هتل برای خود انتخاب کنید. در هر دو این ها شما می توانید از سیستم های مختلفی که برای رزرواسیون آن ها وجود دارد، بهره ببرید. این سیستم ها باعث شدند که افراد جابجایی های راحت تری را تجربه کنند و از این رو صنعت گردشگری با رشد مواجه شد.

نتیجه گیری

آسایش حرف اول را در زندگی می زند. تمام تکنولوژی هایی که هر روز ایجاد می شوند برای آسایش هرچه بیشتر ما در زندگی است. با توجه به آنچه گفته شد سیستم رزرواسیون آنلاین هم از این قاعده جدا نیست. انسان ها برای رفاه حال خود سعی بر این دارند که تمام کارهای خود را از طریق اینترنت انجام دهند. از طرفی زمان در دنیای امروز بسیار کم شده است، دغدغه ها و ساعات کاری زیاد شده و وجود چنین سیستم هایی نه تنها افراد را راغب به استفاده از خود می کند بلکه با سیل عظیمی از افراد که به آن روی می آورند، مواجه می شود. پس بهتر است برای بسیاری از فعالیت های خود از این آن ها استفاده کنید تا تاثیرات مثبت آن را ببینید. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که سیستم هایی را انتخاب کنید که امکانات زیادی را برای کار شما فراهم نماید و کاربر به آسانی بتواند با آن کار کند؛ باید یادتان باشد انسان امروزی حوصله سر و کله ی زیادی زدن را ندارد، بنابراین هرچه ساده تر بتوانند رزرو انجام دهند، آن ها از استقبال بیشتری نیز برخوردار می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *